2016

09:00 – 09:30

Ontvangst en registratie deelnemers

09:30 – 10:15

Vakbijeenkomsten

  • Theo Witte & Carien Bakker | Nederlands
  • Gudrun Beckmann | CKV
  • Jasmijn Bloemert & Nienke Smit | Engels
  • Marjon Tammenga-Helmantel | Duits
  • Inge Elferink | Frans
  • Michelle de Jong | Spaans

10:15-10:45

Koffiepauze en bezoek Informatiemarkt

10:45 – 11:30

Plenaire opening / lezing

11:30 -12:30

Subplenaire lezingen

  • Jan Brokken: De wil en de weg
  • Jeroen Lutters: Art Based Learning in praktijk
  • Thomas Vaessens: Louis Couperus is niet dood
  • Roelien Linthorst & Jonna Bos: De Diagnostische Tussentijdse Toets in vogelvlucht
  • Charlotte Gooskens: Onderlinge verstaanbaarheid tussen nauw verwante talen in Europa

12:30 – 13:45

Lunch tijdens de Informatiemarkt

Verplaatsing naar het Harmoniegebouw

13:45 -15:00

Workshops ronde 1

  • Theo Witte & Anneke Neijt : Schoolvak Nederlands 2032 | Nederlands
  • Gillis Dorleijn: Het is te eenvoudig om te begrijpen”. Over de poëzie van Rutger Kopland | Nederlands
  • Clary Ravesloot & Joyce Bunt: Verhalen lezen én schrijven. Een praktijkvoorbeeld. | Nederlands
  • Jimmy van Rijt: De fundamenten van grammatica | Nederlands
  • Jildau Vrieswijk & Ilse Couweleers: Lezen voor de lijst voor de onderbouw en het vmbo | Nederlands
  • Hilde Hacquebord: Hoe methode-onafhankelijke leestoetsen helpen bij gepersonaliseerd leren | Algemeen Moderne vreemde talen
  • Kirstin Plante & Iris Maas: Grammatica in het Brein | Algemeen Moderne vreemde talen
  • Leslie Piggott: Delaying explicit focus on form. | Engels
  • Christine Fenech: Mind the Gap | Engels
  • Pauline van der Bilt: Shakespeare: more than words | Engels
  • Marlies Urbach: Communicatief taalonderwijs met speelfilms | Duits
  • Sabine Jentges: Spurensuchen: Erlebte Landeskunde | Duits
  • Esther de Vrind: Adaptieve feedback en support bij gespreksvaardigheid Frans | Frans
  • Christine Vidon: Spreken in de les en ICT Tools | Frans
  • Juan Alba Duran: Nuestro propio proyecto de telecolaboración | Spaans
  • Gudrun Beckmann: Het nut van CKV | kunst & Cultuur
  • Michiel Koelink: Hoe wek je de nieuwsgierigheid van leerlingen voor CKV? | Kunst & Cultuur

15:00 -15:15

Koffiepauze

15:15 -16:30

Workshops ronde 2

  • Carien Bakker & Sanne de Vries: Twijfelen mag! Kritisch lezen bij het schoolvak Nederlands | Nederlands
  • Lia van Gemert: Literatuurgeschiedenis en het sprekende voorbeeld | Nederlands
  • Jeroen Steenbakkers: Het diploma voor de werkwoordspelling | Nederlands
  • Gerdineke van Silfhout: Diagnostisch toetsen van schrijfvaardigheid | Nederlands
  • Dubravka Knezic: Denkoefeningen in de MVT-les | Algemeen Moderne vreemde talen
  • Daniela Fasoglio & Kim de Jong: Formatief toetsen | Algemeen Moderne vreemde talen
  • Jasmijn Bloemert: ‘From Pictures to Words’ | Engels
  • Deniz Haydar & Nienke Smit: Get the scientific picture and talk the talk | Engels
  • David Crystal & Hilary Crystal: Playing with Shakespeare: facts and fictions | Engels
  • Philipp von Samson-Himmelstjerna: Toetsen van kijk- en luistervaardigheid Duits | Duits
  • Marjon Tammenga –Helmantel: Uw leergang Duits onder de loep | Duits
  • Aniéce Lawniczak-Heijnen: Prenons la plume pour le plaisir! | Frans
  • Imka Buurke: Hoe bereid je je leerlingen goed voor op het centraal examen Kunst Algemeen? | kunst & Cultuur
  • Gudrun Beckmann: Het nut van CKV | kunst & Cultuur

16:30 -17:30

Afsluitende borrel