Workshops > Duits



DUITS
Workshops ronde 1:13:45 – 15:00
 


19.    Marlies Urbach
Communicatief taalonderwijs met speelfilms
De DUB (Dynamic Usage Based) aanpak gaat ervan uit dat mensen een taal leren door het gebruik ervan. Het is daarbij essentieel dat er voldoende, interessante input is. Aan de hand van concrete lesvoorbeelden wordt getoond dat speelfilms binnen het communicatieve taalonderwijs hoogwaardige en motiverende input kunnen vormen.

20.    Sabine Jentges
Spurensuchen: Erlebte Landeskunde
Der Workshop führt für den Bereich der Landes- und Kulturkunde und des interkulturellen Lernens in kulturwissenschaftlich geprägte Konzepte zur Raumwahrnehmung ein.  
Hierzu gehen wir auf Entdeckungstour nach unserer eigenen räumlichen Wahrnehmung bzw. Erinnerung, schauen uns Foto- und Textprojekte deutsch-niederländischer Raumwahrnehmung an und begeben uns auf die Spur von Kulturen und Kulturellem im eigenen und fremden urbanen Raum. Die Materialien sind im Unterricht direkt anwendbar.
 
 

 
DUITS
Workshops ronde 2:15:15 – 16:30
 


21.    Philipp von Samson-Himmelstjerna
Toetsen van kijk- en luistervaardigheid Duits
De workshop zal ingaan op de vraag wat de kijk- en luistervaardigheid is, hoe deze goed getoetst kan worden en hoe dit in overeenstemming gebracht kan worden met het ERK. Tijdens de workshop zullen de deelnemers aan kleine opdrachten werken.

22.    Marjon Tammenga -Helmantel
Uw leergang Duits onder de loep
Is er voldoende variatie in het vaardighedenaanbod? Is er ruimte voor Landeskunde? Zijn de oefeningen op het juiste ERK-niveau? We kijken samen naar de meegebrachte leergangen en proberen vast te stellen wat de leergangen wel en niet te bieden hebben.